Man Trying App

Hoe werkt het?

Gebruiksinstructie Dumoco app

Doe je mee aan een project en ben je uitgenodigd voor het registreren in de app? Onderstaande instructies maken je wegwijs in het gebruik van de app.

1. Downloaden en registreren

  • Je ontvangt vanuit het project waar je aan meedoet een startbrief of e-mail met een link waar je de app kunt downloaden;

  • Download de Dumoco app in de Appstore (iOS) of Playstore (Android)

  • Open de Dumoco app en vul de volgende gegevens in om je te registreren:

    • Geldig e-mailadres​

    • Voor- en achternaam

    • Telefoonnummer

  • Je ontvangt op jouw telefoonnummer een verificatiecode per SMS.

  • Neem de verificatiecode over in de Dumoco app;

  • Vervolgens vragen we je om een € 0,01-betaling te doen. Dit is een onderdeel van het verificatieproces en geeft ons de mogelijkheid om bij een eventuele overschrijding van het budget de reisgelden te kunnen incasseren.

2. Activeren van de mobiliteitskaart

  • Je krijgt een mobiliteitskaart thuisgestuurd op je huisadres. Zodra je de kaart hebt ontvangen kun je deze koppelen aan de Dumoco app. Dit doe je door het 16-cijferige nummer op de voorzijde van de Dumoco OV-chipkaart, in te vullen in de app;

  • Na het activeren van jouw mobiliteitskaart dien je 4 uur te wachten. Er worden in deze tijd automatisch handelingen uitgevoerd die er voor zorgen dat je na 4 uur jouw benodigde reisproducten op de OV-chipkaart kunt zetten;

  • Als er 4 uur zijn verstreken dan kun je naar het dichtstbijzijnde kaartautomaat van NS of servicepunt om jouw reisproducten op de kaart te zetten. Raadpleeg bij onze veelgestelde vragen om te lezen hoe dit werkt.

3. Reizen

  • Als je jouw reisproducten op de kaart hebt gezet dan ben je in staat om te reizen. Raadpleeg alle projectcommunicatie om te zien van welke vervoermiddelen je tijdens het project gebruik kunt maken.

4. Raadplegen accountsaldo en reistransacties

  • Raadpleeg de Dumoco app om te zien hoeveel accountsaldo je nog over hebt. 

  • Gebruik de Dumoco app om jouw reistransacties te raadplegen. Deze staan in het tabblad 'reishistorie'. Let op: Het kan maximaal 48 uur duren voordat wij alle reistransacties van de vervoerders hebben ontvangen. Het duurt daarom altijd een tijd voordat alle transacties en jouw reisbudget is bijgewerkt.

  • Ook transacties die gemaakt zijn bij aanbieders van deelmobiliteit verschijnen binnen 48 uur in de Dumoco app.

5. Afrekening reistransacties

  • Als je via een project reist met de Dumoco app, dan ontvang je in veel gevallen een reisbudget. Blijf je binnen dit budget dan incasseren we niets. Reis je buiten het budget, dan incasseren we dit bedrag eenmaal per maand. Je kunt de geïncasseerde reistransacties raadplegen in het tabblad 'verrekening'.

6. Wijzigen gegevens

  • Als gebruiker kun je zelf veel gegevens wijzigen in de app. Ga naar 'profiel' om de door jouw gewenste wijzigingen toe te passen.

7. Kaart verloren of gestolen?

  • Vervang eenvoudig jouw mobiliteitskaart in de app door deze verloren of gestolen te melden. Je ontvangt de nieuwe mobiliteitskaart binnen 5 werkdagen op jouw huisadres.

8. Ondersteuning

  • Ga eenvoudig naar de FAQ op de website van Dumoco of raadpleeg de nieuwste instructies op de pagina 'Support'.

  • Je vindt het telefoonnummer en e-mailadres van de Dumoco klantenservice op de Support-pagina in de app.

Ga direct naar

Contact

Bezoekadres

Utrechtseweg 9

3811 NA Amersfoort

Postadres

Postbus 694

3800 AR Amersfoort

Telefoon

088 - 9343406

Kaart retourneren

Antwoordnummer 4749

3500 SJ Utrecht

E-mail

Dumoco is een initiatief van Mobiliteitsfabriek en RC-BKA